NRD Начало
Четвъртък, 26 Декември 2024
Начало Под прожектора Яна Титова : В театъра има много повече неизвестни, отколкото в киното (интервю)
4928
Под прожектора

Яна Титова : В театъра има много повече неизвестни, отколкото в киното (интервю)

Много повече неизвестни има в театъра, отколкото в киното. Но точно това неизвестно е най-вълнуващото нещо – че спектакълът се ражда в репетициите, а после се ражда всяка вечер – с публиката. Това каза Яна Титова по повод дебюта си като театрален режисьор. Премиерата на „Лисабон“ на Захари Карабашлиев е на 29 ноември в Младежкия театър

| 28 Ноември 2024, 08:43 ч.
Яна Титова : В театъра има много повече неизвестни, отколкото в киното (интервю)
Яна Титова : В театъра има много повече неизвестни, отколкото в киното (интервю)
Снимка © Младежки театър / Иван Дончев

Много повече неизвестни има в театъра, отколкото в киното. Но точно това неизвестно е най-вълнуващото нещо – че спектакълът се ражда в репетициите, а после се ражда всяка вечер – с публиката. Това каза Яна Титова по повод дебюта си като театрален режисьор.

„Художник, светлина, природа“ е изложбата на Румен Атанасов, открита в зала „Проф. Васил Геров“ на Национален дарителски фонд (НДФ) „13 века България“.

Експозицията включва 26 творби, създадени от твореца през последните четири години, съобщиха от екипа на фонда.

Експозицията беше открита от доц. Борис Данаилов, който представи творчеството на автора. Наименованието на изложбата говори за любовта на художника към природата.

Живописните пейзажи са вдъхновени от пътуванията на Румен Атанасов из страната. Творецът е известен сред колегите си с това, че винаги рисува на живо, не ползва скици, отбеляза доц. Данаилов.

Румен Атанасов е роден през 1965 г. в Долна Митрополия. Завършва „Живопис“ в Националната художествена академия при акад. Светлин Русев. От 1996 г. е член на Съюза на българск

Спектакълът „Робин Худ“ ще се играе в Шумен на 7 октомври, на Голяма сцена в Драматично-куклен театър (ДКТ) „Васил Друмев", съобщиха от културната институция.

Това е един от най-вълнуващите и обичани спектакли за сезона, който обещава да завладее публиката с динамика, смелост и непреходни теми като справедливост и свобода, отбеляза Десислава Василева, драматург в шуменския театър.

В главните роли са гост-актьорите Ники Илиев и Елена Петрова, които отвеждат публиката в света на легендарния герой, борещ се за справедливост в мрачните времена на Средновековието. Спектакълът е изпълнен с екшън, приключения и хумор, като в същото време запазва топлотата и драматичността на класическата история, допълни Василева.

Режисьор на спектакъла е Бойко Илиев, сценографията и костюмите са дело на Жанета Иванова. Музиката е на Евгени Господинов. Хореография и

Мюзикълът „Песен за теб“ на младата композиторка Мина Ефремова ще има премиера тази вечер на сцената на кино-театър „Освобождение”, съобщават организаторите.

По думите им, по време на концертния спектакъл, в който саунд и мултимедия ще се влеят в приказния свят на песента, главните герои Мо – звездата на училището, и талантливите Ал и Вики ще се състезават в конкурс за най-добра песен на училището. Училищната история е по сценарий от Теодора Пиперевска. 

Участват артисти, тийнейджъри и младежи от театрални школи в София – Валентин Попов, Йонко Димитров, Мария Славея Велкова, Божидар Иванов, Даниел Астарджиян, Тияна Ценова, както и китаристът Пламен Бояджиев. Режисьор е Борис Лапшов, а танцовите сцени са подготве

Второто издание на „Младежки конкурс за нова песен“ ще се състои от 20 до 22 ноември, съобщиха от екипа на сдружението на автори и музикални издатели за управление на авторски права "Музикаутор", което е организатор на събитието.

Идеята на конкурса е да насърчи индивидуалния талант и да формира музикална общност, в която жанровото многообразие и творчество се ценят. Млади музиканти ще се борят за награди в три конкурсни вечери, в които да покажат най-доброто от своята музика. Събитието ще се състои за втори път тази година, след като през февруари "Музикаутор" и Националният студентски дом възродиха емблематичния форум от 70-те до 90-те години на миналия век, известен още като „Малкия Орфей“ и организиран от българския композитор Панайот Славчев.

В първото издание на конкурса през февруари бяха представени 39 авторски песни, изпълнени както

Осем камбани се завръщат в "Нотр Дам" три месеца преди откриването на възстановената катедрала, съобщи АФП. Сред тях са над четиритонната "Габриел" и малката, едва 782-килограмова "Жан-Мари". 

След петгодишния мащабен ремонт, ангажирал 250 компании и стотици занаятчии, катедралата трябва да отвори официално вратите си на 7 декември. 

Пожарът, който опустоши катедралата, избухна на 15 април 2019 г. 

Осемте камбани носят имената на хора със значение за "Нотр Дам" - "Жан-Мари" е посветена на Жан-Мари Люстиже, архиепископ на Париж от 1981 г. до 2005 г. Те бяха преместени през юли 2023 г., за да се улесни ремонтът на северната кула и са почистени от оловния прах. 

Премиерата на „Лисабон“ на Захари Карабашлиев е на 29 ноември в Младежкия театър.

„Много вярвам, че изкуство трябва да се прави със свобода. Аз давам свобода на хората, с които работя. Давам свобода на актьорите, защото за мен беше много важно те да го припознаят като нещо тяхно. Нещо, което без тях не би било същото, и нещо, в което те са съавтори. Така се и получи“, коментира Титова.

По думите й от всеки човек зависи къде ще намери свободата си и в какво ще я изрази: „Аз я намирам в изкуството и за мен това наистина е безценно“.

„Като текст „Лисабон“ следва класическия пример на абсурда и това, че се въртим в един кръговрат, в едни теми, които смятаме за много важни, а те  всъщност се оказват толкова маловажни. В крайна сметка, животът е просто за да го живеем, а не за да се чудим как да го живеем. В това отношение, пиесата абсолютно отговаря на всички правила, ако въобще има правила в абсурда. Това са едни герои, които се лутат в това къде се намират. Разбира се, те са затворени в някакво неопределено пространство и се опитват да намерят начин да излязат навън“, разказва Яна Титова.

„Имаме едни ситуации с непознати хора и ситуацията винаги започва от едно и също, но завършва по тотално различен начин. Това означава, че в тези непознати хора ние може да открием познати черти или да припознаем някакви неща от себе си“, допълва режисьорката.

Смолянски художници представят Коледно-новогодишна изложба „Зима `24“.

Експозицията е показана в зала „Петър Стайков“ на Клуба на дейците на културата (КДК). 

„Творбите, които изпълват залата, стоят пред нас като рождественски икони, повдигат самочувствието ни в навечерието на Коледа и Нова година, карат ни да се възторгваме, че творците са наши съвременници, че живеем в един и същи град, срещаме ги, радваме им се“, каза председателят на КДК Светозар Казанджиев.

Колекцията е от 77 платна – живопис, графика, композиции, натюрморти, икони и дърворезби на 26 майстори на четката и длетото. Сред творците са професорите Ружко Челебиев и Стоян Дечев, Румен Найденов и Елка Василева-Пашалиева, Живка Кисьова, Николай Ангелов, Иванка Дерекьовска.

Светозар Казанджиев посочи, че има и по-малка колекция от картини и книг

Художникът Еленко Петков представи юбилейна изложба – живопис под надслов „Картини от бъдещето“, посветена на 70 – годишнината си в Регионалната библиотека „Проф. Боян Пенев“ в Разград.

Той бе представен от главния библиотекар на културната институция Мила Маринова.

„Изложбата, която откриваме днес, е изповед за несподелените до този момент чувства и видения, които са надграждали пласт върху пласт в творческото съзнание на художника Еленко Петков“, каза Маринова пред приятели и почитатели на културата, словото, картините и художественото изкуство. 

„Има художници, които пресъздават това, което виждат, а други това, което знаят или са успели „творчески“ да откраднат. Но има и такива като Еленко Петков, които търсят една друга реалност, за която няма точни форми и думи. Реалност, извадена боле

Полският институт отбелязва 85 години от избухването на Втората световна война с прожекция на игралния филм „Докладът на Пилецки“ на режисьора Кшищоф Лукашевич. Събитието е тази вечер, съобщават организаторите.

В лентата участват Антони Павлицки, Карол Врублевски, Мариуш Якус, Паулина Хапко, Павел Папроцки, Пшемислав Вишински.  

Войникът от Армия Крайова (нелегална военна организация) – капитан Витолд Пилецки, рискувайки живота си, съзнателно се оставя да бъде арестуван, за да бъде изпратен в концентрационния лагер Аушвиц. Там той организира нелегално съпротивително движение на Армия Крайова и след 947 дни в лагера и дръзко бягство пише доклади, в които се опитва да информира света за Холокоста и други престъпления. Участва във Варшавското въстание и се сражава в

Сингълът Love Somebody на Морган Уолън зае първо място в класацията Хот 100 на "Билборд", съобщи сайтът на изданието.

Песента, която излезе на 18 октомври, е третата, с която изпълнителят оглавява класацията.

Уолън обяви песента през месец май в ТикТок и я изпълняваше на концертите си в Европа от турнето One Night at a Time.

Шабузи отстъпи на втора позиция с A Bar Song след 15 седмици на върха на чарта.

Били Айлиш слиза от второ на трето място с Birds of a Feather.

Песента Espresso на Сабрина Карпентър, която миналата седмица заемаше трета позиция в класацията, слиза на пето място, а другото парче на певицата Taste отива на девета от осма позиция.

На четвърто място е Die With a Smile на Лейди Гага и Бруно Марс, който е и на осма позиция в чарта с APT.

Пост Малоун в сътрудничество с Морган Уолън слизат от пето на шесто място с I H

В картината най-важни са сюжетът, образът и внушението, което прави художникът. Всеки има различен начин на работа, но първото е какво искаш да нарисуваш, оттам произлизат допълнителните технически наслагвания.

Това, което хората наричат експеримент, аз определям просто като процес. Не знам къде е истината и как трябва, но се иска доста работа. Няма как да стоиш и да чакаш да ти падне някакво прозрение, всичко идва с много работа.

Това каза в интервю художничката Десислава Минчева, която гостува във варненската галерия „Папийон“ с изложбата „Намиб. Пясъци - небе“, част от нейния живописен пътепис от пътуването й в Намибия. 

„Аз не мисля, че правя някакви скокове в моето творчество, по-скоро дълбая все по-навътре. Връщам назад втори и трети път. При мен този процес е много дълъг и също е експеримент по някакъв начин. От учителя

В „Лисабон“ участват Георги Гоцин, Юлиян Петров, Теодор Ненов и Стефан Додуров. Сценографията и костюмите са на Огняна Серафимова, асистент-сценограф е Иван Петросян, композитор – Емилиян Гацов-Елби, хореограф – Станислав Генадиев.

Яна Титова , в разговор с Даниел Димитров и Гергана Николова – за затворите, в които човек най-често се поставя, за абсурда в пиесата „Лисабон“, за ролята на хореографа в репетициите и за страха от непознатото. И още: Какво е било участието на Захари Карабашлиев в репетиционния процес? Какво е участието на киното и кинопохватите в „Лисабон“? Очаква ли „Аскеер“ и от този спектакъл?

Защо избрахте „Лисабон“ за режисьорския си театрален дебют?

- Честно да кажа, не съм я избирала, тя ме избра. И въобще не съм мислила, че ще имам театрален дебют по начина, по който се случва в момента. Всичко започна със Захари Карабашлиев, който ми даде да прочета пиесата, да му кажа мнение – какво мисля като приятел, а може би и като човек, който също пише. Прочетох пиесата, чухме се, казах му, че страшно много ми харесва, че намирам много смисъл в нея, че е нещо, което много ме е развълнувало. И той каза: „А, добре, супер. Значи няма да имаш против да я поставиш“. Аз попитах: „А ти как реши, какво си ми гледал ти на мен като режисьор в театъра, че да знаеш, че аз съм правилният човек“. Той отвърна: „Няма нужда да гледам, аз знам“. 

И всъщност да, Захари има много специфична интуиция, която е нещо, което аз също много припознавам като мое, защото аз също много разчитам на интуицията си. Общо взето, тази така наречена провокация от негова страна ме провокира и мен. И му казах: „Захари, няма да ти откажа, но просто наистина слагаш страшно много отговорност върху мен“. Но Захари е много лек човек, много леко се общува с него...

Цялото нещо след това се случи много бързо. Младежкият театър застана зад пиесата и зад мен, защото това за мен е наистина страхотна възможност и съм страшно благодарна за това, че ми е даден такъв шанс, и особено – с такъв текст. След време си дадох сметка, че всъщност това да работиш по драматургията на приятел е много отговорно нещо.

Реално, в пиесата една дума не е сменена, така че ръцете ми са чисти (Смее се – бел. а.). Захари дойде да гледа преди няколко дни и страшно много му хареса. И на мен най-накрая ми олекна. Ако знаех това, щях да го поканя много по-рано, да е част от процеса. Аз го държах малко изолиран, но пък мисля, че и за него беше вълнуващо да види пиесата в един доста по-завършен вид и с декор, което също е много важно за самата пиеса.

Пиесата е писана през 2011 г., когато Карабашлиев живее в САЩ. Нужен ли беше нов прочит днес, 13 години по-късно?

- Тогава е започната като едноактна пиеса, но, реално, мисля, че последното действие е написано през 2022 г., когато ми даде да я чета. Тогава е завършена цялата пиеса. Имало е няколко етапа, в които е била писана, в продължение на 10-11 години. Пиесата ще бъде с давност „Винаги“ (Смее се – бел. а.).

Кои са собствените затвори, в които човек се поставя най-често?

- За всеки човек, според мен това е различно, но най-вече това са едни предразсъдъци, които идват от обществото, в което живеем. Обществени норми, които ни се налагат още дори от най-ранна възраст, така да се каже. Винаги има неща, с които трябва да се съобразяваме. Има неща, които се приемат за правилни, неправилни, за редни и така нататък. Но, в крайна сметка, наистина от всеки човек зависи къде ще намери свободата си и в какво ще я изрази. Аз я намирам в изкуството и за мен това наистина е безценно.

Много съм благодарна на Захари за това, че отвори още една врата пред мен, понеже аз преди това бях много категорична, че киното е моето нещо. И съм си казвала винаги: „Това е, което искам да правя“. В крайна сметка, осъзнах, може би наистина благодарение на Захари, защото той ме е провокирал и в други линии – че за мен е важно да разказвам истории. И това е още един начин, по който мога да го правя. Така че в това отношение той наистина ме провокира да откривам все повече свободата и в себе си – през изкуството.

Каква е ролята на царевицата в постановката?

- Това е голямата тайна на представлението. Не бих могла да издам, но мога да цитирам реплики от спектакъла: „Всичко е заради ши**ната царевица“.

Открихте ли ключа към Вашия „Лисабон“?

- Да, открих ключа към моя „Лисабон“, благодарение на актьорите, с които правим спектакъла. Наистина, много вярвам, че изкуство трябва да се прави със свобода. Аз давам свобода на хората, с които работя. Давам свобода на актьорите, защото за мен беше много важно те да го припознаят като нещо тяхно. Нещо, което без тях не би било същото, и нещо, в което те са съавтори. Така се и получи.

Актьорите в „Лисабон“ са страхотни и мисля, че наистина в колкото и добри представления да сме ги гледали, колкото и неща да са показвали, „Лисабон“ добавя по още нещо за всеки един от тях като актьор. Ще ги видите в много интересна и различна светлина.

Камерната сцена предполага ли някаква интимност за спектакъл, който на пръв поглед звучи доста градски, дори космополитно, както повечето твори на Захари Карабашлиев?

- Да, такива са. В началото, аз също си представях голяма сцена, но, честно казано, това, че представлението е затворено по някакъв начин в по-малко пространство, го направи така, че да достига по-бързо до зрителя. Веднага, на секундата, няма нищо скрито-покрито.

Аз съм оставила актьорите на абсолютно празна сцена, с един телефон, който присъства във всички сцени. И това да ги лиша от всякакъв реквизит, бит и въобще опорни точки, беше много важно от самото начало за мен. Наистина, пиесата разчита единствено и изцяло на това колко актьорите ще се гмурнат в дълбокото. И, слава Богу, те се гмурнаха.

Споменахте, че сте държали автора „малко изолиран“ от репетициите, но въпреки това – какво беше участието му в процеса, макар и индиректно?

- Ние имахме предварителна работа заедно, изчиствахме някакви неща по пиесата. В момента, в който започнах репетиции, нищо не му казах. Той също подходи към мен с тази свобода, с която аз подхождам към моя екип. Мисля, че това беше наистина толкова важно. Аз нямах абсолютно никакви ограничения. Просто знаех, че, ако ние намерим правилния ключ към „Лисабон“, правилния разказ, няма как да не му хареса. И точно така и стана (Смее се – бел. а.). Докато той не беше гледал, през цялото време се вълнувах и се притеснявах дали наистина ще отговорим на очакванията, но това не е нещо, което ме е водило. Това би било страх. А пък не можеш да подхождаш към „Лисабон“ със страх, в никакъв случай.

Кой е най-интересното проявление на абсурда в тази пиеса – като текст?

- Като текст тя следва абсолютно класическия пример на абсурда и това, че се въртим в един кръговрат, в едни теми, които смятаме за много важни, а те, всъщност, се оказват толкова маловажни. В крайна сметка, животът е просто, за да го живеем, а не за да се чудим как да го живеем. В това отношение, пиесата абсолютно отговаря на всички правила, ако въобще има правила в абсурда. Това са едни герои, които се лутат в това къде се намират. Разбира се, те са затворени в някакво неопределено пространство и се опитват да намерят начин да излязат навън.

Осъдени да бъдем заедно с непознати – това ли е един от най-тежките бичове за нас, хората. И не звучи ли страшно подобна „тегоба“. Не трябва ли да се страхуваме от други неща...

- Много е страшно да си заедно с някой непознат, на непознато място, в непознато време, попаднал при непознати обстоятелства. Всичко това непознато, всичко, което е извън нас, което не можем да разберем, по принцип, винаги носи някакъв вид страх. Но докато подхождаме към него със страх, ние не можем да се освободим от собствените си предразсъдъци към това нещо. Имаме едни ситуации с непознати хора и ситуацията винаги започва от едно и също, но завършва по тотално различен начин, което означава, че в тези непознати ние може да открием познати черти или да припознаем някакви неща от себе си.

Каква беше ролята на хореографа в това представление?

- О, доста голяма. Понеже и пиесата е написана доста нестандартно, от самото начало, още преди да започнем репетиции, моята идея беше, че тези хора се придвижват по един различен начин от това, което очакваме, от това, което сме виждали. Това беше основното. Така че от самото начало започнахме с едни упражнения за тях – да овладеем точно този различен начин на придвижване по сцената, който да стане толкова естествен за актьорите, че в един момент зрителят да свикне с това и въобще да не го отчита като различно. Точно както и самите герои – те не го отчитат за различно, те просто знаят, че така се придвижва в това пространство. И те не го подлагат на съмнение, докато някой друг не донесе знанието за това, че може и по друг начин.

Хореография на танца или хореография на движението?

- Има хореография на движението. Героите са поставени във всякакви ситуации и там сме използвали хореографията и движението по всякакъв начин.

Идвате в театъра след работа в немалко кино и телевизионни проекти. Какво е участието на киното и кинопохватите в „Лисабон“?

- Не съм се замисляла да отделям нещата. За мен това е много естествено продължение на режисьорската ми професия, на разказването на истории в различни обстоятелства, с различни средства. Аз, по-скоро, го гледам по този начин. Може би имам някакъв мой си поглед към „Лисабон“ за това, че исках да го лиша от всякакъв бит. Докато в киното, напротив, е важно битът да е автентичен. Сега работата с актьорите беше организирана по съвсем друг начин. 

Хем е различно, хем е еднакво. Не мога да го определя като някакви стъпки. Но подготовката в киното върви по друг начин. В киното аз знам всичко предварително. Разбира се, че си оставям много поле за импровизации по време на самите снимки, но всичко предварително е готово и по някакъв начин комплектовано за мен. Докато тук нещата, които подготвих предварително като мои решения за пиесата, бяха изцяло проверени и надградени с репетиционния процес. Много повече неизвестни има в театъра, отколкото в киното. Но точно това неизвестно е най-вълнуващото нещо – това, че  спектакълът се ражда в репетициите, и после се ражда всяка вечер – с публиката. 

Подбрали сте четирима, на пръв поглед, коренно различни актьори...

- Да. Те са горе-долу на една възраст, което беше много важно за мен. Те са, така да се каже, унифицирани в пиесата. Изглеждат по един и същи начин, облечени са по един и същи начин. Идеята е, че всеки един от тях може да бъде всеки един. И всички ние сме всички останали. Това е и цитат от самата пиеса.

Това са актьори, които имат страхотен актьорски заряд и невероятна енергия. Могат да изнесат представлението по начина, по който аз винаги съм си го представяла. Защото, колкото и нищо да няма на сцената, изисква страшно много енергия. Те влизат в много различни ситуации. Влизат от ситуация в ситуация. Нямат никакво време, в което да се отпускат. И наистина ми трябваха млади, много добри актьори, които да могат да го понесат цялото това нещо и да го надградят. Защото ние сме съмишленици в работата си тук. Те са съавтори и наистина техният заряд, тяхното отношение към пиесата направи възможно „Лисабон“ да е такъв, какъвто е. Също така, те носят комедията в себе си. Дори като хора имат невероятно чувство за хумор. За мен това беше много важно, защото пиесата, всъщност, е една комедия.

И накрая, след „Аскеер“-а за „Три сестри“, очаквате ли „Аскеер“ и за „Лисабон“?

- (Смее се – б.а.) Аз винаги подхождам към нещата, които правя, без никакви такива очаквания. Бих се радвала много, защото винаги е добре, когато нещо е оценено по този начин. Не за мен, аз обичам награди, но никога това не е фокусът, с който тръгвам към дадено нещо. Би било страхотно, ако актьорите бъдат наградени, както и Захари. 

Яна Титова е родена на 26 февруари 1983 г. в Пловдив. Носителка е на „Аскеер“ за изгряваща звезда през 2008 година за Ирина в „Три сестри“ на Чехов, постановка на Крикор Азарян, отново в Младежкия театър. Позната е като режисьор на филмите „Доза щастие“ и „Диада“, както и на сериалите „Откраднат живот“, „Татковци“, „Лъжите в нас“ и „Съни бийч“. Завършила е НАТФИЗ - бакалавърска степен „Актьорство за драматичен театър“ и Нов български университет - магистърска степен „Кино и телевизия“. 

Не пропускайте важните новини от деня. Последвайте ни в Google News Showcase
Бъдете информани с нашите тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6: Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч.
От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Лошото време в Бургас отмени концерта на централния площад в града
Заради лошите метеорологични условия, се отменя празничната програма за днес на откритата сцена на площад "Тройката" в Бургас, съобщиха от Общината. Довечера трябваше да свирят гр ...
Бионсе бе звездата на шоуто, с което НФЛ дебютира на платформата Нетфликс
Бионсе бе голямата звезда, която предизвика сред публиката повече вълнение в сравнение с мачовете, с които Националната футболна лига (НФЛ) на САЩ дебютира на стрийминг платформата ...
Художествената галерия в Казанлък ще работи по публикуване и социализиране на иконната си сбирка
Социализацията и публикуването на иконната сбирка на Художествената галерия в Казанлък е сред дейностите, които културният институт ще извърши съвместно с Института по изкуствата к ...
Честваме празника Бъдни вечер
Днес след залез слънце в домовете си отбелязваме празника Бъдни вечер.  Той е много популярен сред българския народ. Има разни имена в различните краища на страната, почти ко ...
Боян Михайлов представя албум с неиздавани досега песни на Ваня Костова
Боян Михайлов представя албум с неиздавани досега песни на своята майка Ваня Костова 20 години след създаването на дуета им. Петнадесетте произведения в „Ангели сред нас&ldqu ...
ОЩЕ ОТ ДНЕС
Американски сайт за туризъм обяви Перперикон за европейския Мачу Пикчу
В навечерието на Коледа свещеният скален град Перперикон получи още едно голямо признание. След като преди месец той влезе в десетката на класацията на най-интересните археологичес ...
Празничната програма в Кюстендил продължава с караоке и награди, съобщиха от Общината
Празничната коледна програма, започнала вчера, продължава в Кюстендил през целия ден, както и вечерта, когато ще се състои караоке парти, казаха от общинския отдел "Култура и духов ...
Лошото време в Бургас отмени концерта на централния площад в града
Заради лошите метеорологични условия, се отменя празничната програма за днес на откритата сцена на площад "Тройката" в Бургас, съобщиха от Общината. Довечера трябваше да свирят гр ...
Лондончанка получава коледни картички от германска приятелка от 76 години
Възрастна британка получава от 76 години коледни картички от германка, с която си пише от 12-годишна, съобщи Пи Ей Мидия/ДПА. Силвия Пъркинс, на 88 години, от Лондон започнала да ...
Бивша служителка на режисьора Балдони подкрепи обвинения на актрисата Блейк Лайвли срещу него
Твърденията на актрисата Бейл Лайвли, че актьорът Джъстин Балдони, който е и режисьор на филма "Никога повече", е подел клеветническа кампания срещу нея, намират подкрепа в показан ...
Тикер в 22:00 ч.
В навечерието на Коледа свещеният скален град Перперикон получи още едно голямо ...
Начало Под прожектора
4928
Под прожектора

Яна Титова : В театъра има много повече неизвестни, отколкото в киното (интервю)

Много повече неизвестни има в театъра, отколкото в киното.Но точно това неизвестно е най-вълнуващото нещо – че спектакълът се ражда в репетициите, а после се ражда всяка вечер – с публиката.

| 28 Ноември 2024, 08:43 ч.
СЛУШАЙТЕ НОВИНАТА
Яна Титова : В театъра има много повече неизвестни, отколкото в киното (интервю)
Яна Титова : В театъра има много повече неизвестни, отколкото в киното (интервю)
Снимка © Младежки театър / Иван Дончев

Много повече неизвестни има в театъра, отколкото в киното. Но точно това неизвестно е най-вълнуващото нещо – че спектакълът се ражда в репетициите, а после се ражда всяка вечер – с публиката. Това каза Яна Титова по повод дебюта си като театрален режисьор.

Премиерата на „Лисабон“ на Захари Карабашлиев е на 29 ноември в Младежкия театър.

„Художник, светлина, природа“ е изложбата на Румен Атанасов, открита в зала „Проф. Васил Геров“ на Национален дарителски фонд (НДФ) „13 века България“.

Експозицията включва 26 творби, създадени от твореца през последните четири години, съобщиха от екипа на фонда.

Експозицията беше открита от доц. Борис Данаилов, който представи творчеството на автора. Наименованието на изложбата говори за любовта на художника към природата.

Живописните пейзажи са вдъхновени от пътуванията на Румен Атанасов из страната. Творецът е известен сред колегите си с това, че винаги рисува на живо, не ползва скици, отбеляза доц. Данаилов.

Румен Атанасов е роден през 1965 г. в Долна Митрополия. Завършва „Живопис“ в Националната художествена академия при акад. Светлин Русев. От 1996 г. е член на Съюза на българск

Спектакълът „Робин Худ“ ще се играе в Шумен на 7 октомври, на Голяма сцена в Драматично-куклен театър (ДКТ) „Васил Друмев", съобщиха от културната институция.

Това е един от най-вълнуващите и обичани спектакли за сезона, който обещава да завладее публиката с динамика, смелост и непреходни теми като справедливост и свобода, отбеляза Десислава Василева, драматург в шуменския театър.

В главните роли са гост-актьорите Ники Илиев и Елена Петрова, които отвеждат публиката в света на легендарния герой, борещ се за справедливост в мрачните времена на Средновековието. Спектакълът е изпълнен с екшън, приключения и хумор, като в същото време запазва топлотата и драматичността на класическата история, допълни Василева.

Режисьор на спектакъла е Бойко Илиев, сценографията и костюмите са дело на Жанета Иванова. Музиката е на Евгени Господинов. Хореография и

Мюзикълът „Песен за теб“ на младата композиторка Мина Ефремова ще има премиера тази вечер на сцената на кино-театър „Освобождение”, съобщават организаторите.

По думите им, по време на концертния спектакъл, в който саунд и мултимедия ще се влеят в приказния свят на песента, главните герои Мо – звездата на училището, и талантливите Ал и Вики ще се състезават в конкурс за най-добра песен на училището. Училищната история е по сценарий от Теодора Пиперевска. 

Участват артисти, тийнейджъри и младежи от театрални школи в София – Валентин Попов, Йонко Димитров, Мария Славея Велкова, Божидар Иванов, Даниел Астарджиян, Тияна Ценова, както и китаристът Пламен Бояджиев. Режисьор е Борис Лапшов, а танцовите сцени са подготве

Второто издание на „Младежки конкурс за нова песен“ ще се състои от 20 до 22 ноември, съобщиха от екипа на сдружението на автори и музикални издатели за управление на авторски права "Музикаутор", което е организатор на събитието.

Идеята на конкурса е да насърчи индивидуалния талант и да формира музикална общност, в която жанровото многообразие и творчество се ценят. Млади музиканти ще се борят за награди в три конкурсни вечери, в които да покажат най-доброто от своята музика. Събитието ще се състои за втори път тази година, след като през февруари "Музикаутор" и Националният студентски дом възродиха емблематичния форум от 70-те до 90-те години на миналия век, известен още като „Малкия Орфей“ и организиран от българския композитор Панайот Славчев.

В първото издание на конкурса през февруари бяха представени 39 авторски песни, изпълнени както

Осем камбани се завръщат в "Нотр Дам" три месеца преди откриването на възстановената катедрала, съобщи АФП. Сред тях са над четиритонната "Габриел" и малката, едва 782-килограмова "Жан-Мари". 

След петгодишния мащабен ремонт, ангажирал 250 компании и стотици занаятчии, катедралата трябва да отвори официално вратите си на 7 декември. 

Пожарът, който опустоши катедралата, избухна на 15 април 2019 г. 

Осемте камбани носят имената на хора със значение за "Нотр Дам" - "Жан-Мари" е посветена на Жан-Мари Люстиже, архиепископ на Париж от 1981 г. до 2005 г. Те бяха преместени през юли 2023 г., за да се улесни ремонтът на северната кула и са почистени от оловния прах. 

„Много вярвам, че изкуство трябва да се прави със свобода. Аз давам свобода на хората, с които работя. Давам свобода на актьорите, защото за мен беше много важно те да го припознаят като нещо тяхно. Нещо, което без тях не би било същото, и нещо, в което те са съавтори. Така се и получи“, коментира Титова.

По думите й от всеки човек зависи къде ще намери свободата си и в какво ще я изрази: „Аз я намирам в изкуството и за мен това наистина е безценно“.

Смолянски художници представят Коледно-новогодишна изложба „Зима `24“.

Експозицията е показана в зала „Петър Стайков“ на Клуба на дейците на културата (КДК). 

„Творбите, които изпълват залата, стоят пред нас като рождественски икони, повдигат самочувствието ни в навечерието на Коледа и Нова година, карат ни да се възторгваме, че творците са наши съвременници, че живеем в един и същи град, срещаме ги, радваме им се“, каза председателят на КДК Светозар Казанджиев.

Колекцията е от 77 платна – живопис, графика, композиции, натюрморти, икони и дърворезби на 26 майстори на четката и длетото. Сред творците са професорите Ружко Челебиев и Стоян Дечев, Румен Найденов и Елка Василева-Пашалиева, Живка Кисьова, Николай Ангелов, Иванка Дерекьовска.

Светозар Казанджиев посочи, че има и по-малка колекция от картини и книг

Художникът Еленко Петков представи юбилейна изложба – живопис под надслов „Картини от бъдещето“, посветена на 70 – годишнината си в Регионалната библиотека „Проф. Боян Пенев“ в Разград.

Той бе представен от главния библиотекар на културната институция Мила Маринова.

„Изложбата, която откриваме днес, е изповед за несподелените до този момент чувства и видения, които са надграждали пласт върху пласт в творческото съзнание на художника Еленко Петков“, каза Маринова пред приятели и почитатели на културата, словото, картините и художественото изкуство. 

„Има художници, които пресъздават това, което виждат, а други това, което знаят или са успели „творчески“ да откраднат. Но има и такива като Еленко Петков, които търсят една друга реалност, за която няма точни форми и думи. Реалност, извадена боле

Полският институт отбелязва 85 години от избухването на Втората световна война с прожекция на игралния филм „Докладът на Пилецки“ на режисьора Кшищоф Лукашевич. Събитието е тази вечер, съобщават организаторите.

В лентата участват Антони Павлицки, Карол Врублевски, Мариуш Якус, Паулина Хапко, Павел Папроцки, Пшемислав Вишински.  

Войникът от Армия Крайова (нелегална военна организация) – капитан Витолд Пилецки, рискувайки живота си, съзнателно се оставя да бъде арестуван, за да бъде изпратен в концентрационния лагер Аушвиц. Там той организира нелегално съпротивително движение на Армия Крайова и след 947 дни в лагера и дръзко бягство пише доклади, в които се опитва да информира света за Холокоста и други престъпления. Участва във Варшавското въстание и се сражава в

Сингълът Love Somebody на Морган Уолън зае първо място в класацията Хот 100 на "Билборд", съобщи сайтът на изданието.

Песента, която излезе на 18 октомври, е третата, с която изпълнителят оглавява класацията.

Уолън обяви песента през месец май в ТикТок и я изпълняваше на концертите си в Европа от турнето One Night at a Time.

Шабузи отстъпи на втора позиция с A Bar Song след 15 седмици на върха на чарта.

Били Айлиш слиза от второ на трето място с Birds of a Feather.

Песента Espresso на Сабрина Карпентър, която миналата седмица заемаше трета позиция в класацията, слиза на пето място, а другото парче на певицата Taste отива на девета от осма позиция.

На четвърто място е Die With a Smile на Лейди Гага и Бруно Марс, който е и на осма позиция в чарта с APT.

Пост Малоун в сътрудничество с Морган Уолън слизат от пето на шесто място с I H

В картината най-важни са сюжетът, образът и внушението, което прави художникът. Всеки има различен начин на работа, но първото е какво искаш да нарисуваш, оттам произлизат допълнителните технически наслагвания.

Това, което хората наричат експеримент, аз определям просто като процес. Не знам къде е истината и как трябва, но се иска доста работа. Няма как да стоиш и да чакаш да ти падне някакво прозрение, всичко идва с много работа.

Това каза в интервю художничката Десислава Минчева, която гостува във варненската галерия „Папийон“ с изложбата „Намиб. Пясъци - небе“, част от нейния живописен пътепис от пътуването й в Намибия. 

„Аз не мисля, че правя някакви скокове в моето творчество, по-скоро дълбая все по-навътре. Връщам назад втори и трети път. При мен този процес е много дълъг и също е експеримент по някакъв начин. От учителя

„Като текст „Лисабон“ следва класическия пример на абсурда и това, че се въртим в един кръговрат, в едни теми, които смятаме за много важни, а те  всъщност се оказват толкова маловажни. В крайна сметка, животът е просто за да го живеем, а не за да се чудим как да го живеем. В това отношение, пиесата абсолютно отговаря на всички правила, ако въобще има правила в абсурда. Това са едни герои, които се лутат в това къде се намират. Разбира се, те са затворени в някакво неопределено пространство и се опитват да намерят начин да излязат навън“, разказва Яна Титова.

„Имаме едни ситуации с непознати хора и ситуацията винаги започва от едно и също, но завършва по тотално различен начин. Това означава, че в тези непознати хора ние може да открием познати черти или да припознаем някакви неща от себе си“, допълва режисьорката.

В „Лисабон“ участват Георги Гоцин, Юлиян Петров, Теодор Ненов и Стефан Додуров. Сценографията и костюмите са на Огняна Серафимова, асистент-сценограф е Иван Петросян, композитор – Емилиян Гацов-Елби, хореограф – Станислав Генадиев.

Яна Титова , в разговор с Даниел Димитров и Гергана Николова – за затворите, в които човек най-често се поставя, за абсурда в пиесата „Лисабон“, за ролята на хореографа в репетициите и за страха от непознатото. И още: Какво е било участието на Захари Карабашлиев в репетиционния процес? Какво е участието на киното и кинопохватите в „Лисабон“? Очаква ли „Аскеер“ и от този спектакъл?

Защо избрахте „Лисабон“ за режисьорския си театрален дебют?

- Честно да кажа, не съм я избирала, тя ме избра. И въобще не съм мислила, че ще имам театрален дебют по начина, по който се случва в момента. Всичко започна със Захари Карабашлиев, който ми даде да прочета пиесата, да му кажа мнение – какво мисля като приятел, а може би и като човек, който също пише. Прочетох пиесата, чухме се, казах му, че страшно много ми харесва, че намирам много смисъл в нея, че е нещо, което много ме е развълнувало. И той каза: „А, добре, супер. Значи няма да имаш против да я поставиш“. Аз попитах: „А ти как реши, какво си ми гледал ти на мен като режисьор в театъра, че да знаеш, че аз съм правилният човек“. Той отвърна: „Няма нужда да гледам, аз знам“. 

И всъщност да, Захари има много специфична интуиция, която е нещо, което аз също много припознавам като мое, защото аз също много разчитам на интуицията си. Общо взето, тази така наречена провокация от негова страна ме провокира и мен. И му казах: „Захари, няма да ти откажа, но просто наистина слагаш страшно много отговорност върху мен“. Но Захари е много лек човек, много леко се общува с него...

Цялото нещо след това се случи много бързо. Младежкият театър застана зад пиесата и зад мен, защото това за мен е наистина страхотна възможност и съм страшно благодарна за това, че ми е даден такъв шанс, и особено – с такъв текст. След време си дадох сметка, че всъщност това да работиш по драматургията на приятел е много отговорно нещо.

Реално, в пиесата една дума не е сменена, така че ръцете ми са чисти (Смее се – бел. а.). Захари дойде да гледа преди няколко дни и страшно много му хареса. И на мен най-накрая ми олекна. Ако знаех това, щях да го поканя много по-рано, да е част от процеса. Аз го държах малко изолиран, но пък мисля, че и за него беше вълнуващо да види пиесата в един доста по-завършен вид и с декор, което също е много важно за самата пиеса.

Пиесата е писана през 2011 г., когато Карабашлиев живее в САЩ. Нужен ли беше нов прочит днес, 13 години по-късно?

- Тогава е започната като едноактна пиеса, но, реално, мисля, че последното действие е написано през 2022 г., когато ми даде да я чета. Тогава е завършена цялата пиеса. Имало е няколко етапа, в които е била писана, в продължение на 10-11 години. Пиесата ще бъде с давност „Винаги“ (Смее се – бел. а.).

Кои са собствените затвори, в които човек се поставя най-често?

- За всеки човек, според мен това е различно, но най-вече това са едни предразсъдъци, които идват от обществото, в което живеем. Обществени норми, които ни се налагат още дори от най-ранна възраст, така да се каже. Винаги има неща, с които трябва да се съобразяваме. Има неща, които се приемат за правилни, неправилни, за редни и така нататък. Но, в крайна сметка, наистина от всеки човек зависи къде ще намери свободата си и в какво ще я изрази. Аз я намирам в изкуството и за мен това наистина е безценно.

Много съм благодарна на Захари за това, че отвори още една врата пред мен, понеже аз преди това бях много категорична, че киното е моето нещо. И съм си казвала винаги: „Това е, което искам да правя“. В крайна сметка, осъзнах, може би наистина благодарение на Захари, защото той ме е провокирал и в други линии – че за мен е важно да разказвам истории. И това е още един начин, по който мога да го правя. Така че в това отношение той наистина ме провокира да откривам все повече свободата и в себе си – през изкуството.

Каква е ролята на царевицата в постановката?

- Това е голямата тайна на представлението. Не бих могла да издам, но мога да цитирам реплики от спектакъла: „Всичко е заради ши**ната царевица“.

Открихте ли ключа към Вашия „Лисабон“?

- Да, открих ключа към моя „Лисабон“, благодарение на актьорите, с които правим спектакъла. Наистина, много вярвам, че изкуство трябва да се прави със свобода. Аз давам свобода на хората, с които работя. Давам свобода на актьорите, защото за мен беше много важно те да го припознаят като нещо тяхно. Нещо, което без тях не би било същото, и нещо, в което те са съавтори. Така се и получи.

Актьорите в „Лисабон“ са страхотни и мисля, че наистина в колкото и добри представления да сме ги гледали, колкото и неща да са показвали, „Лисабон“ добавя по още нещо за всеки един от тях като актьор. Ще ги видите в много интересна и различна светлина.

Камерната сцена предполага ли някаква интимност за спектакъл, който на пръв поглед звучи доста градски, дори космополитно, както повечето твори на Захари Карабашлиев?

- Да, такива са. В началото, аз също си представях голяма сцена, но, честно казано, това, че представлението е затворено по някакъв начин в по-малко пространство, го направи така, че да достига по-бързо до зрителя. Веднага, на секундата, няма нищо скрито-покрито.

Аз съм оставила актьорите на абсолютно празна сцена, с един телефон, който присъства във всички сцени. И това да ги лиша от всякакъв реквизит, бит и въобще опорни точки, беше много важно от самото начало за мен. Наистина, пиесата разчита единствено и изцяло на това колко актьорите ще се гмурнат в дълбокото. И, слава Богу, те се гмурнаха.

Споменахте, че сте държали автора „малко изолиран“ от репетициите, но въпреки това – какво беше участието му в процеса, макар и индиректно?

- Ние имахме предварителна работа заедно, изчиствахме някакви неща по пиесата. В момента, в който започнах репетиции, нищо не му казах. Той също подходи към мен с тази свобода, с която аз подхождам към моя екип. Мисля, че това беше наистина толкова важно. Аз нямах абсолютно никакви ограничения. Просто знаех, че, ако ние намерим правилния ключ към „Лисабон“, правилния разказ, няма как да не му хареса. И точно така и стана (Смее се – бел. а.). Докато той не беше гледал, през цялото време се вълнувах и се притеснявах дали наистина ще отговорим на очакванията, но това не е нещо, което ме е водило. Това би било страх. А пък не можеш да подхождаш към „Лисабон“ със страх, в никакъв случай.

Кой е най-интересното проявление на абсурда в тази пиеса – като текст?

- Като текст тя следва абсолютно класическия пример на абсурда и това, че се въртим в един кръговрат, в едни теми, които смятаме за много важни, а те, всъщност, се оказват толкова маловажни. В крайна сметка, животът е просто, за да го живеем, а не за да се чудим как да го живеем. В това отношение, пиесата абсолютно отговаря на всички правила, ако въобще има правила в абсурда. Това са едни герои, които се лутат в това къде се намират. Разбира се, те са затворени в някакво неопределено пространство и се опитват да намерят начин да излязат навън.

Осъдени да бъдем заедно с непознати – това ли е един от най-тежките бичове за нас, хората. И не звучи ли страшно подобна „тегоба“. Не трябва ли да се страхуваме от други неща...

- Много е страшно да си заедно с някой непознат, на непознато място, в непознато време, попаднал при непознати обстоятелства. Всичко това непознато, всичко, което е извън нас, което не можем да разберем, по принцип, винаги носи някакъв вид страх. Но докато подхождаме към него със страх, ние не можем да се освободим от собствените си предразсъдъци към това нещо. Имаме едни ситуации с непознати хора и ситуацията винаги започва от едно и също, но завършва по тотално различен начин, което означава, че в тези непознати ние може да открием познати черти или да припознаем някакви неща от себе си.

Каква беше ролята на хореографа в това представление?

- О, доста голяма. Понеже и пиесата е написана доста нестандартно, от самото начало, още преди да започнем репетиции, моята идея беше, че тези хора се придвижват по един различен начин от това, което очакваме, от това, което сме виждали. Това беше основното. Така че от самото начало започнахме с едни упражнения за тях – да овладеем точно този различен начин на придвижване по сцената, който да стане толкова естествен за актьорите, че в един момент зрителят да свикне с това и въобще да не го отчита като различно. Точно както и самите герои – те не го отчитат за различно, те просто знаят, че така се придвижва в това пространство. И те не го подлагат на съмнение, докато някой друг не донесе знанието за това, че може и по друг начин.

Хореография на танца или хореография на движението?

- Има хореография на движението. Героите са поставени във всякакви ситуации и там сме използвали хореографията и движението по всякакъв начин.

Идвате в театъра след работа в немалко кино и телевизионни проекти. Какво е участието на киното и кинопохватите в „Лисабон“?

- Не съм се замисляла да отделям нещата. За мен това е много естествено продължение на режисьорската ми професия, на разказването на истории в различни обстоятелства, с различни средства. Аз, по-скоро, го гледам по този начин. Може би имам някакъв мой си поглед към „Лисабон“ за това, че исках да го лиша от всякакъв бит. Докато в киното, напротив, е важно битът да е автентичен. Сега работата с актьорите беше организирана по съвсем друг начин. 

Хем е различно, хем е еднакво. Не мога да го определя като някакви стъпки. Но подготовката в киното върви по друг начин. В киното аз знам всичко предварително. Разбира се, че си оставям много поле за импровизации по време на самите снимки, но всичко предварително е готово и по някакъв начин комплектовано за мен. Докато тук нещата, които подготвих предварително като мои решения за пиесата, бяха изцяло проверени и надградени с репетиционния процес. Много повече неизвестни има в театъра, отколкото в киното. Но точно това неизвестно е най-вълнуващото нещо – това, че  спектакълът се ражда в репетициите, и после се ражда всяка вечер – с публиката. 

Подбрали сте четирима, на пръв поглед, коренно различни актьори...

- Да. Те са горе-долу на една възраст, което беше много важно за мен. Те са, така да се каже, унифицирани в пиесата. Изглеждат по един и същи начин, облечени са по един и същи начин. Идеята е, че всеки един от тях може да бъде всеки един. И всички ние сме всички останали. Това е и цитат от самата пиеса.

Това са актьори, които имат страхотен актьорски заряд и невероятна енергия. Могат да изнесат представлението по начина, по който аз винаги съм си го представяла. Защото, колкото и нищо да няма на сцената, изисква страшно много енергия. Те влизат в много различни ситуации. Влизат от ситуация в ситуация. Нямат никакво време, в което да се отпускат. И наистина ми трябваха млади, много добри актьори, които да могат да го понесат цялото това нещо и да го надградят. Защото ние сме съмишленици в работата си тук. Те са съавтори и наистина техният заряд, тяхното отношение към пиесата направи възможно „Лисабон“ да е такъв, какъвто е. Също така, те носят комедията в себе си. Дори като хора имат невероятно чувство за хумор. За мен това беше много важно, защото пиесата, всъщност, е една комедия.

И накрая, след „Аскеер“-а за „Три сестри“, очаквате ли „Аскеер“ и за „Лисабон“?

- (Смее се – б.а.) Аз винаги подхождам към нещата, които правя, без никакви такива очаквания. Бих се радвала много, защото винаги е добре, когато нещо е оценено по този начин. Не за мен, аз обичам награди, но никога това не е фокусът, с който тръгвам към дадено нещо. Би било страхотно, ако актьорите бъдат наградени, както и Захари. 

Яна Титова е родена на 26 февруари 1983 г. в Пловдив. Носителка е на „Аскеер“ за изгряваща звезда през 2008 година за Ирина в „Три сестри“ на Чехов, постановка на Крикор Азарян, отново в Младежкия театър. Позната е като режисьор на филмите „Доза щастие“ и „Диада“, както и на сериалите „Откраднат живот“, „Татковци“, „Лъжите в нас“ и „Съни бийч“. Завършила е НАТФИЗ - бакалавърска степен „Актьорство за драматичен театър“ и Нов български университет - магистърска степен „Кино и телевизия“. 

Към първа страница Новини
Бъдете информани с нашите
тематични бюлетини:
Получавайте всеки ден най-вълнуващите новини от рубриката във входящата си поща. Допълнителна информация за регистрацията и процедурата за доставка и анулиране (отмяна) можете да получите в нашият раздел NRD Бюлетини или, като натиснете на връзката или по-долу.
Шест в 6:
Нашият сутрешен бюлетин
Получавайте шестте най-важни културни събития за деня, всяка сутрин в 6:00 ч. От понеделник до петък от нашия редактор Виолета Караянева
ОЩЕ ОТ РУБРИКАТА
Лошото време в Бургас отмени концерта на централния площад в града
Бионсе бе звездата на шоуто, с което НФЛ дебютира на платформата Нетфликс
Художествената галерия в Казанлък ще работи по публикуване и социализиране на иконната си сбирка
Честваме празника Бъдни вечер
Боян Михайлов представя албум с неиздавани досега песни на Ваня Костова
Още от рубриката
ВРЕМЕ ЗА ЧЕТЕНЕ
   
Време за четене - месец Декември
Препоръчани заглавия
ОЩЕ НОВИНИ
Авансцена
Американски сайт за туризъм обяви Перперикон за европейския Мачу Пикчу
Калейдоскоп
Празничната програма в Кюстендил продължава с караоке и награди, съобщиха от Общината
Под прожектора
Лошото време в Бургас отмени концерта на централния площад в града
Още новини
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни.
Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.

NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени. Програма на NRD. Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.
ГОРЕ
Не изполваме интернет бисквитки. Не събираме лични данни и не споделяме такива с трети страни. Не прилагаме проследяващи или наблюдаващи маркетингови/рекламни системи.


NRD2 Култура © 2024 Всички права запазени.
Издател Nachrichtenabteilung DRF.
Публикуваното съдържание, текст, снимки и графики е защитено от Германското законодателство за Авторско право.